Des del 20 d’octubre de 2024 està vigent la primera pròrroga del contracte pels serveis de redacció de documents per a tràmits de planificació territorial i plantejament urbanístic. Per altra banda, el 24 d’octubre de 2024 es va iniciar la primera pròrroga del contracte per als treballs d’asfaltatge, de senyalització viària i el subministrament i instal·lació de pantalles informatives LED. Aquesta pròrroga dona continuïtat al contracte actual i tindrà una vigència d’un any (fins el 23 d’octubre del 2025).
Quant al contracte de redacció de documents per a tràmits de planificació territorial i plantejament urbanístic, en aquests dos anys de funcionament de l’acord marc 68 entitats locals han contractat els diferents serveis de planificació i planejament previstos a través del prop de 100 contractes que s’han realitzat a 24 empreses de les 37 que han resultat adjudicatàries d’algun lot.
El gruix de l’activitat s’ha concentrat en la contractació dels instruments de planejament urbanístic i amb una menor intensitat però suficientment destacada també s’ha contractat els serveis de planificació territorial ambiental i els treballs previs i complementari al planejament urbanístic.
A nivell territorial la província de Barcelona acull el 50 % de les contractacions deixant l’altre 50 per la resta de demarcacions on la província de Girona s’emporta ma millor part.
Amb la primera pròrroga es manté a l’abast dels ens locals un instrument de contractació que ha demostrat la seva utilitat i que esperem ajudi a desenvolupar tots aquells projectes urbanístics i territorials que reuneixen consens i que s’han madurat lentament durant els darrers anys.
Quant al contracte d'asfaltatge, com a novetat cal destacar que a més de prorrogar el contracte s’han adjudicat els lots de l’Alt i Baix Empordà, que anteriorment havien estat paralitzats per un recurs al Tribunal de Contractes i per tant des d’ara les entitats locals de l’Alt i Baix Empordà ja podran utilitzar l’Acord marc per a les seves actuacions d’asfaltatge.
Els resultats d’us d’aquest Acord Marc, per part de les 120 ens locals usuàries, són molt satisfactoris com demostra el fet que s’han formalitzat un total de 200 contractes evidenciant que més d’un ens local ha contractat aquest servei en més d’una ocasió.
Amb aquesta pròrroga s’han actualitzat les bases de preus de l’Acord Marc d’acord amb les tarifes de l’ITEC per a 2024, però es mantenen les rebaixes ofertes per les empreses adjudicatàries a cada comarca. Això assegura que els serveis continuïn sent competitius i ajustats a la situació econòmica actual.
Per a més informació podeu contactar a traves de centraldecompres@acm.cat o al telèfon 934961616 ext 248 (contracte pels serveis de redacció de documents per a tràmits de planificació territorial i plantejament urbanístic) o ext. 239 (contracte d'asfaltatge).